Home
Actueel
Over Alzheimer Nederland
Contact
Inloggen vrijwilligers
Hulp en Advies
Informatie
Onderzoek
Hulp en Advies
Regionale Afdelingen
Alzheimer Cafés
Alzheimertelefoon
Forum
Chat
Gedichten en verhalen
Activiteiten
Verbeter de zorg
Inloggen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer een account
Forum
Terug naar Alzheimer Experience
dementie doet pijn
Ympje
17 weken geleden
Beste mensen,
Ik ben erg onder de indruk van jullie verhalen. Zelf heb ik een vreselijke moeilijke strijd gehad met mijn vader die op jonge leeftijd dement werd. Hij is dan ook in 2009 aan dementie overleden. Ik vind het erg moeilijk om het er met mensen over te hebben omdat ik mijn vader zag veranderen in een ´kasplantje´ dat deed en doet me nog steeds veel pijn. Ik heb gezien dat mensen in het verpleeghuis eenzaam zijn en ik kon niet meer met mijn vader praten. We hadden het tig keer over het weer omdat er niets anders was om over te praten. Hij werd snel oud en grijs en kon niet meer lopen. je kunt het ook zo zeggen, niets deed het meer bij hem, alleen zijn hart klopte nog. Nu zijn we bijna drie jaar verder, en het voelt alsof het gisteren was gebeurd. Ik ben wel blij om het feit dat mijn moeder, jongste broer en ik erbij waren toen mijn vader overleed. We hebben zo dicht bij hem gestaan op 14 februari 2009, intiemer kan niet. We hebben hem vast gehouden omdat we zagen dat hij het leven verliet. Dit waren de pijnlijkste momenten uit onze leven maar ook de mooiste omdat we erbij waren. Net zoals je vader of moeder je voor het eerst vasthoudt zodra je geboren bent, dat waren wij toen we ons vader vasthielden toen hij het leven verliet.
Ik hoop dag in dag uit op een medicijn tegen de ziekte en dat zal voor velen laat zijn, maar ik heb er alle hoop in dat de toekomst een medicijn heeft tegen deze nare harde pijnlijke ziekte.
Met vriendlijke groet,
Ympje
alie (moderator)
17 weken geleden
Comment with ID: 590
Ympje, goed van je dat je je verhaal op het Forum van Alzheimer Nederland vertelt. Op deze manier kun je het delen met vele anderen die in dezelfde situatie zitten of hebben gezeten. Het is ingrijpend wat je hebt meegemaakt en je hebt met een warm hart je vader bijgestaan in zijn laatste ogenblikken. Daar kun je goed op terugzien.
Wees er van verzekerd dat Alzheimer Nederland actief blijft om op veel manieren hulp te bieden!
Vriendelijke groet,
Alie.
Terug naar Alzheimer Experience
Copyright © 2012
Disclaimer