Home
Actueel
Over Alzheimer Nederland
Contact
Inloggen vrijwilligers
Hulp en Advies
Informatie
Onderzoek
Hulp en Advies
Regionale Afdelingen
Alzheimer Cafés
Alzheimertelefoon
Forum
Chat
Gedichten en verhalen
Activiteiten
Verbeter de zorg
Inloggen
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Registreer een account
Forum
Terug naar Omgaan met dementie
Droomwens voor 2012
Dinant (Alzheimer Nederland)
22 weken geleden
Alzheimer Nederland hoopt volgend jaar weer belangrijk onderzoek te ondersteunen die genezing en preventie dichterbij brengt en dat we samen met onze vrijwilligers weer duizenden mensen mogen bijstaan met informatie en hulp. Wat is uw droomwens voor uzelf, uw naasten of ten aanzien van dementie in het algemeen?
Iris
22 weken geleden
Comment with ID: 471
Mijn wens is dat case management gewoon gefinancierd wordt, opdat mensen met dementie en hun naasten deskundige en betrokken ondersteuning kunnen krijgen!
mary
22 weken geleden
Comment with ID: 472
Mijn droomwens is dat er voor elke Alzheimerpatient en zijn naasten iemand zal zijn die hen van het begin af begeleid. Mijn man (78 jaar) heeft in een vroeg stadium, 5 jaar geleden, de diagnose gekregen, en we hebben het nog heel goed samen. Het grootste probleem is het verlies van het korte termijn geheugen.Voor de buitenwereld lijkt er niets aan de hand en omdat mijn man nauwelijks een sociaal leven heeft, ben ik de enige die weet hoe het echt zit. Bovendien ben ik (71 jaar)vorig jaar zelf ernstig ziek geworden. Ik zou het fijn vinden iemand te hebben die regelmatig contact met mijn man heeft en ook weet hoe het echt met hem gaat. Die bekend is met de ziekte en op wie ik een beroep kan doen, wanneer dat nodig mocht zijn.
Ik bezoek regelmatig het forum en herken de behoefte aan steun van mantelzorgers, die zich ook in veel ernstiger situaties dan de onze soms heel alleen voelen staan in hun zorgen.
Ik wil alle vrijwilligers van A.N. hartelijk bedanken voor hun steun en iedereen die de zorg voor een dementerende naaste heeft, een vredig kerstfeest en heel veel kracht en licht in het nieuwe jaar toewensen.
Rob (Alzheimer Nederland)
22 weken geleden
Comment with ID: 473
Beste Mary,
Dank voor het mededelen van deze droomwens. Voor directe steun kunt u ook eens met de Alzheimertelefoon bellen: 030 656 7511. Dit nummer kunt u 24 uur per dag bellen voor vragen, opmerkingen of om gewoon eens te praten. De vrijwilligers aan de andere kant van de lijn (er)kennen de problemen en ervaringen.
Met vriendelijke groet en veel succes.
Rob
FAMG
21 weken geleden
Comment with ID: 499
Ik wens dat de wetenschap in 2012 meer inzicht krijgt in de oorzaak van de ziekte. Dat is immers de sleutel naar een mogelijk medicijn. Voor mijn man Freek helpt het niet meer, maar hopelijk wel voor de generatie van onze kinderen.
Mariet V
21 weken geleden
Comment with ID: 501
Ik wens iedereen die dit treft een liefdevolle omgeving die ze steunt.
Voorlopig zullen we het zonder medicijn moeten doen, dus kunnen we alleen maar hopen dat zowel de mensen die nu aan dementie lijden als de gezinnen en families die dit treft mensen om zich heen hebben die steunen en houden van, zodat de last minder zwaar lijkt. Ik wens veel fondsen voor onderzoek en ik wens een wonder zodat in 2012 een doorbraak bereikt wordt.
Terug naar Omgaan met dementie
Copyright © 2012
Disclaimer