Alzheimer Nederland

Forum

Opgelet!

Op dit moment kunt u tijdelijk geen nieuwe berichten plaatsen op dit forum. Over enkele dagen kunt u weer berichten plaatsen op het vernieuwde forum.

• Pagina's:
  • 1
  • 2

jannieka89 weken geleden
Comment with ID: 3018
Beste Leo, even via deze weg dank voor je mail..antwoorden lukt nl niet, weet niet waarom niet.
Je bent een bevlogen man en zo lees ik je schrijven ook. En heb daar ook bewondering voor. Ik ben het met je eens dat Alzheimer en de stichting nog veel meer bekendheid moeten krijgen. Het doel heiligt de middelen? Dat weet ik niet.

Ik denk dat er nu even goed over na wordt gedacht en dat komt het forum ten goede, op welke manier dan ook...of er nu extra forumregels komen of niet.

vriendelijke groeten, Jannieka

Rob (Alzheimer Nederland)87 weken geleden
Comment with ID: 3095
Beste allen,

Ik heb jullie reacties gelezen. Excuus dat ik nu pas reageer.
Ik wil reageren op de opmerking dat de ervaringen die op het forum worden geschreven, eventueel ergens anders gebruikt worden. Dit is niet waar. De verhalen die jullie hier schrijven worden door Alzheimer Nederland in elk geval nergens voor gebruikt zonder toestemming. Wel is het inderdaad zo dat de verhalen op het forum door iedereen gelezen kunnen worden. Want je hoeft niet in te loggen om bij de berichten te komen, waardoor iedereen die dat wil de berichten kan zien. Daar hebben we voor gekozen omdat we het belangrijk vinden dat anderen ook jullie tips kunnen lezen. Leven met (iemand met) dementie is vaak een zware taak, die veel emoties en vragen oproept. Op dit forum zie je goed terug hoe belangrijk het is dit met anderen te kunnen delen.

Daarom raad ik wel iedereen aan een 'schuilnaam' te gebruiken. Dit zodat mensen niet direct met hun eigen naam op het forum staan. Op deze manier wordt de privacy beter bewaard. Ook raad ik aan geen plaatsnamen te gebruiken. Dit ter bescherming van jullie zelf, en ook jullie naasten.

Blijf dus vooral jullie ervaringen op het forum delen met elkaar!

Vriendelijke groet,
Rob
leo (vrijwilliger)87 weken geleden
Comment with ID: 3098
Dag Jannieka,

Het spijt mij je te moeten melden dat ik jouw reactie eerst nu lees.
Ik ben een optimistisch mens en hoop middels dit Forum anderen een beetje wegwijs te maken.
Het was voor ons ook een drama toen de melding Alzheimer binnen kwam.
Wij hebben het een plaats gegeven en besloten om ons leven zo min mogelijk te laten beïnvloeden door deze rot ziekte.
De situatie hier is in de afgelopen 6 jaar niet zo erg veranderd.
Mijn vrouw heeft inmiddels totaal geen ziekte besef. Ze roept regelmatig dat er niets aan de hand is en is ogenblikkelijk vergeten dat ze dat roept.
Als ik haar naar het busje van de Dagopvang breng, neemt ze wel 4 keer op de trap afscheid van mij.
Als ze thuis komt is het alsof ze van een wereldreis terug komt.
Ze wil verder nergens heen.
Zit hele dagen naast mij te handwerken.
Dat daar nog nauwelijks enige structuur in zit, merkt ze ook niet meer.
Maar we hebben samen ook nog veel plezier en mijn vrouw verteld mij meerdere keren op een dag dat ze zo gelukkig is. Ze is wel direct vergeten dat ze dat al even eerder ook had gemeld.

Ik begrijp dat onze ( gelukkige) situatie voor anderen die veel meer in de problemen zitten soms niet te pruimen is, maar tsja, wij hebben nu eenmaal dit.
Ik leer ook veel vande ervaringenvan anderen en wapen mij tegen de dingen die komen gaan.
Sterkte allemaal.
leo
jannieka87 weken geleden
Comment with ID: 3100
Hallo Leo, je bezit de mogelijkheid de positieve dingen bovenop de mindere te stapelen waardoor bovenop de stapel steeds iets positiefs ligt.

Ik 'spaar' glimlachen........ mijn schoonvader gaf me er 1 maar wel een onvergetelijke. Mijn schoonmoeder is guller. Ik heb al een voorraadje glimlachen in mijn zak.

Zo zat ze in de hal van het ziekenhuis te wachten terwijl ik bel naar de rolstoeltaxicentrale.......ik zie dat ze steeds gedesorienteerder zit te kijken en haar blik zoekt iets bekends...bingo: daar sta ik..ze herkent me en geeft me een glimlach van oor tot oor..........zo, die heb ik weer in the pocket....bewaren en af en toe tevoorschijn halen in slechte tijden.

Zo hebben we ws allemaal onze eigen manieren om Alzheimer de baas te blijven, vriendelijke groeten, Jannieka
Very87 weken geleden
Comment with ID: 3101
Goede morgen Leo en Jannieka,

HELEMAAL MEE EENS, het zijn de goede momenten die het leven kleur geven.
Alzheimer mag dan wel een drama zijn maar gelukkig (nog) niet 24 uur per dag.
groetjes, Very
  • Pagina's:
  • 1
  • 2