Huis-aan-huis-werving (oftewel colportage) en werving op straat of op events zijn niet hetzelfde als de collecte (die maar 1 week per jaar in november is).
Huis-aan-huis-werving
Bij huis-aan-huis-werving en werving op evenementen werken studenten voor Alzheimer Nederland om donateurs te vinden die (onderzoeks)projecten willen steunen. Je herkent onze fondsenwervers aan hun gele jas met het logo van Alzheimer Nederland. Daarnaast dragen ze ID-badges om zich te kunnen legitimeren.
Deze wervers vragen nooit om contant geld! Ze vragen of je Alzheimer Nederland wil steunen met een vast bedrag per maand. Ze noteren je gegevens op een tablet. Ter controle ontvang je een sms-bericht, waarop je ter plekke akkoord geeft. Ter bevestiging van de gemaakte afspraken ontvang je na het gesprek een bevestigingsemail of -brief.
De wervers werken op werkdagen tot 21 uur en op zaterdag tot 20 uur. Op zon- en feestdagen wordt er niet geworven. Mocht je vragen hebben, neem dan contact met ons op via [email protected].
Wil je checken of wij in jouw buurt actief zijn? Kijk dan op https://wervingsrooster.cbf.nl/
Alzheimer Nederland houdt zich aan de code Fieldmarketing van brancheorganisatie DDMA.
Collecteweek in november
Onze landelijke collecteweek vindt eenmaal per jaar plaats, altijd begin november. Dan is de kans groot dat je een vrijwillige collectant aan de deur treft, die vraagt om een contante bijdrage in de verzegelde collectebus of een eenmalige donatie via je mobiel door het scannen van de QR-code op de bus. Elk collecterend goed doel heeft een vaste week in het jaar.