Steeds meer financiers stellen het als voorwaarde dat onderzoekers de doelgroep betrekken bij de opzet en uitvoer van onderzoek. En dat is niet voor niks. Door jouw expertise als onderzoeker samen te brengen met die van je doelgroep, maximaliseer je de impact van je project. Mensen met dementie, mantelzorgers en zorgprofessionals denken met je mee over de relevantie, toepasbaarheid en haalbaarheid van je project.

De Kickstarter patiëntenparticipatie van PGO Support en onze aanvullende dementiespecifieke  toolkit ondersteunen je bij het vormgeven van de participatie van je doelgroep(en). En als je behoefte hebt aan 1 op 1 advies, neem dan vooral contact op. We helpen je graag verder met onze ervaring. 

Kickstarter

Een heel goed startpunt voor het betrekken van doelgroepen is de Kickstarter patiëntenparticipatie. Hier vind je antwoord op de 5 belangrijkste vragen van onderzoekers over het betrekken van ervaringsdeskundigen, zoals: ‘Hoe betrek je de doelgroep’ en ‘Wat zijn valkuilen en succesfactoren?’. Alzheimer Nederland is een van de initiators en financiers van de Kickstarter.

Toolkit doelgroepenparticipatie

In aanvulling op de (ziekte overstijgende) Kickstarter ontwikkelden we een aantal artikelen voor specifiek de dementieonderzoeker.

Interviews: doelgroepenparticipatie in Coronatijd

Ter inspiratie vind je hier ook een aantal recente interviews over hoe onderzoekers de participatie van hun doelgroep vormgeven.

Contact

Wil je advies over hoe je doelgroepenparticipatie kunt vormgeven in jouw onderzoek? Neem dan contact met ons op via Erlen Bruls via e.bruls@alzheimer-nederland.nl of via 033- 303 2584.