Steeds meer mensen vinden ons online

Onze website www.alzheimer-nederland.nl is een gebruiksvriendelijk platform, waarmee we mensen informeren over dementie en ons werk. De groeiende zorg in de samenleving over dementie en media-aandacht voor de ziekte leidde in 2017 tot een forse toename van het aantal bezoekers naar 1,6 miljoen unieke bezoekers (eind 2016 was dit nog 1,1 miljoen).

Dezelfde toename zien wij in het aantal ontvangers van onze digitale nieuwsbrief en het aantal volgers van onze social media-kanalen. Uit een onafhankelijke vergelijking door PGO support bleek Alzheimer Nederland in 2017 opnieuw de meest invloedrijke patiëntenorganisatie op social media.
 

website-in-cijfers.png

social-media.png

Magazine Alz... vernieuwd

Ons magazine Alz... heeft in 2017 een nieuwe, eigentijdse vormgeving gekregen. Tegelijkertijd is de inhoud meer toegespitst op de behoeften van onze lezers. Zo komen nu vaker mensen met dementie aan het woord en is er meer aandacht voor gezond oud worden. Lezers beoordeelden de vernieuwde Alz... met een 8,5. De oplage is 100.000.

In 2017 deelden Heleen van Royen, Hans Klok en Johnny de Mol hun ervaringen met dementie in Alz... Ook veel ‘onbekende‘ Nederlanders deden dat. We noemen Mireya en Henry Ostiana, Dini en Hans van den Eertwegh, Sharon Bilars, Marjolijn Bruurs, Dick Rijksen, Moniek Bloemen, Henk van Pagée en Laura Mukrab. Maar zij waren zeker niet de enigen! Graag danken we iedereen die openlijk over dementie praat, voor hun bijdrage.

Bekijk enkele verhalen uit de Alz... in 2017

 

Terug naar Resultaten

 

 

2.4-magazine-alz.jpg