Dementie.nl

Platform voor en door mantelzorgers

Dementienl.png
Dinsdag 19 april 2016 lanceerden we Dementie.nl, ons online platform waar mantelzorgers van mensen met dementie tips, antwoorden en ervaringen kunnen vinden en delen. Bij de ontwikkeling van Dementie.nl maakten we dankbaar gebruik van feedback door mantelzorgers en zorgprofessionals. Uit tests die we in de ontwikkelfase deden, bleek dat 75% van hen positief was over de inhoud.

Bekijk dementie.nl

De ervaringen en prijzen

De eerste maanden hebben we vooral gebruikt om het platform te laten testen door onze achterban. Met hun feedback hebben we aanpassingen doorgevoerd. Ook hebben we regelmatig mantelzorgers en casemanagers door het platform laten navigeren.

Nieuwe functionaliteiten

Met bijdragen van partners hebben we waardevolle elementen aan Dementie.nl toegevoegd. CZ maakte de functionaliteit Expert mogelijk, waarmee deskundigen op allerlei gebied hun kennis kunnen delen. Zo zal de KNB (Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie) Expert vullen met informatie over notariële zaken. Samen met PGGM & Co maakten we de Mantelzorgtest. En met het Trimbos-instituut ontwikkelen we een e-learning module om mantelzorgers te helpen om te gaan met veranderend gedrag bij dementie.

Compliment voor onze content

Dementie.nl werd opgenomen in de Nederlandse Contentmarketing Top 19 van het vakblad MarketingTribune. Ook werden we genomineerd voor de Grand Prix Content Marketing 2016 in de categorie Online.

Dementie.nl in cijfers

Bezoekers dementie.nl.png