Hulp en informatie

Aantal Alzheimer Cafés groeit

In onze Alzheimer Cafés en Theehuizen staan ontmoetingen en het delen van informatie en ervaringen centraal staan. Eind 2016 hadden we 235 Alzheimer Cafe's, in totaal gerund door 2.500 vrijwilligers.

Nieuwe thema's centraal

In de Alzheimer Cafés zijn afgelopen jaar onderwerpen besproken die redelijk nieuw zijn, zoals Vrijheid en veiligheid, Slapen en dromen en Intimiteit en seksualiteit. Om dit laatste onderwerp bespreekbaar te maken hebben we inleiders getraind.

Alzheimer Cafe.png

Wereld Alzheimer Dag

Op 21 september is het wereldwijd Wereld Alzheimer Dag. Onze regionale afdelingen organiseerden activiteiten door het hele land. Het thema: de dementievriendelijke samenleving.

Keuzewijzer voor zorgverzekering

Begin december ging onze Keuzewijzer online. Hiermee hielpen we mensen met dementie en hun mantelzorgers bij de keuze voor een zorgverzekeraar. Deze keuzewijzer is 4.952 keer geraadpleegd.

Hulp en informatie in cijfers

Alzheimer Assistent.png

Alzheimer Telefoon.png

Forum in cijfers.png

Webwinkel.png

Voorlichting tijdens voorstelling De Vader

Op dinsdag 20 december 2016 was de première van ‘De Vader’. Dit toneelstuk, met Hans Croiset en Johanna ter Steege in de hoofdrol, biedt een blik door de ogen van iemand met Alzheimer. Vrijwilligers van Alzheimer Nederland waren bij de voorstellingen aanwezig om voorlichting te geven over onze organisatie en de programma’s Samen dementievriendelijk en Dementie.nl.

Afbeelding verwijderd.