Donateurswerving op straat en aan de deur

In de uitzending van Kassa van vanavond op NPO1 werd aandacht besteed aan donateurswerving op straat door goede doelen. Ook wervers van Alzheimer Nederland spreken mensen aan op straat of aan de deur. De eerste vraag is dan altijd of het gesprek gelegen komt. De consument bepaalt zo zelf of men in gesprek gaat of niet. Op deze manier kunnen we nieuwe mensen aan ons werk binden als donateur.

Uiteraard wordt niet iedereen met wie we in gesprek gaan meteen donateur. Maar de gesprekken geven ons ook de kans om veel mensen over ons werk en de impact ervan te vertellen. Mensen die de ziekte en ons werk nog niet kennen worden geïnformeerd en eventueel gewezen op onze hulp- en ondersteuningsmogelijkheden zoals de AlzheimerTelefoon, het Alzheimer Café in de buurt of dementie.nl. Het zijn vaak hele waardevolle gesprekken, want vrijwel iedereen is (helaas) bekend met dementie.
 

Meer donateurs nodig om tot oplossingen te komen

Collecteren met collectebussen mogen we maar één week in het jaar. Via dit kanaal kunnen we ons bereik via persoonlijke contacten vergroten én meer donateurs werven. Meer donateurs zijn nodig om onze inkomsten te laten groeien voor onderzoek naar de oplossingen bij dementie en ondersteuning van mantelzorgers en mensen met dementie. We werken er hard aan om de wervers zo goed mogelijk te trainen, zodat ze een kwalitatief goed gesprek kunnen voeren.

Dit nieuwsbericht is gepubliceerd door