"Een zorgverzekering is geen prei, maar toch…"

Ieder jaar biedt ons de mogelijkheid om van zorgverzekeraar te wisselen. Julie Meerveld, manager belangenbehartiging en regionale hulp, blikt terug op 2016 als het gaat om de keuze voor de zorgverzekering. Vandaag verscheen een blog van haar hand op Skipr, het platform voor beslissers in de zorg.

“Het is de periode van het jaar waarin velen zich ergeren aan de reclames van zorgverzekeraars op radio en tv. We zien in de media weer dezelfde commotie: de ene verzekeraar prijst zijn polis aan als goed en voordelig, terwijl de andere verzekeraar beweert nóg meer waar voor nóg minder geld te leveren. Het hoort er gewoon bij! Maar al die reclame helpt me niet echt om mijn keuze voor een polis te veranderen. Erger nog: het vergelijken van polissen is voor een leek bijna onmogelijk. Het lijkt wel alsof de polissen in verschillende talen zijn geschreven. Dit merken wij ook als belangenorganisatie voor mensen met dementie en hun naasten als wij het aanbod van verzekeringen voor hen op een rijtje proberen te zetten.”

Wat is de conclusie van Alzheimer Nederland?

Zorgverzekeraars moeten duidelijker zijn over de inhoud van polissen, die helder en vindbaar moet zijn. De zorgverzekeraars moeten één taal spreken zodat de consument kan kiezen. Lees hier het volledige artikel.

image-2017-01-03.png

Julie Meerveld
Manager belangenbehartiging en regionale hulp

Kies uw zorgverzekering

Alzheimer Nederland heeft onderzocht op welke wijze de meest gebruikte zorgvormen bij dementie onder de basisverzekering of aanvullende verzekering vallen.

Het volledige overzicht vindt u hier