Nieuwe campagne voor een dementievriendelijke samenleving te zien op tv

Samen dementievriendelijk, een initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS, gaat voor een dementievriendelijke samenleving. Vanaf 25 augustus is de nieuwe campagne ‘Herken jij wie?’ te zien op tv. Het doel van de campagne is om bewustwording te vergroten voor het groeiende aantal mensen met dementie, waarbij het merendeel thuis woont en deel uitmaakt van de maatschappij.

Herken jij wie?

290.000 mensen hebben dementie. Steeds meer mensen krijgen hiermee te maken. Ook gewoon op straat of in de supermarkt. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk mee kunnen blijven doen helpt het als mensen de signalen van dementie herkennen én vervolgens weten hoe je hiermee omgaat. In de twee commercials zijn 3 mensen te zien in 3 verschillende situaties, waarvan de kijker moet bepalen wie van de drie de persoon met dementie is. Maar hoe bepaal je dat dan? Juist, door de signalen te leren herkennen. En die leer je door de gratis training te volgen op samendementievriendelijk.nl.

Samen op weg naar een dementievriendelijke samenleving

Het programma Samen dementievriendelijk draagt bij aan één van de bouwstenen van de Landelijke Strategie Dementie. ‘Een samenleving die is voorbereid op het stijgend aantal mensen met dementie’. Met als doel dat mensen met dementie en hun mantelzorgers zich beter ondersteund voelen, ook door de samenleving. Samen op weg naar een (nog) meer dementievriendelijke samenleving. Samen dementievriendelijk is een gezamenlijk initiatief van Alzheimer Nederland en het ministerie van VWS.

> Bekijk de video met Willem 

> Bekijk de video met Marijke

Dit nieuwsbericht is gepubliceerd door