SBS6 maakt avondvullende tv-show rond dementie

Irene Moors, Kees Tol en Jeroen van de Boom in het tv-programma dementie

SBS6 stelt mensen met dementie centraal in het avondvullende tv-programma Onvergetelijke herinneringen. Irene Moors, Jeroen van der Boom en Kees Tol verrassen gasten met dementie en hun familieleden. Met onder meer portretten van mensen met dementie krijgt de kijker een beeld van de grote impact van de ziekte.

Herbeleving van dierbare momenten

De gasten met dementie en hun familieleden staat een aantal verrassingen te wachten. Van een bijzondere uitvoering van 'hun' liedje tot de terugkeer naar de plek van de eerste date. De kijker leert de mens achter de patiënt kennen. Van mensen die grote dromen hadden voor hun pensioen en die nog midden in een bloeiend werk- en gezinsleven zaten tot personen die zich hun oude dag wel anders hadden voorgesteld. Wetenschappers praten over het belang van dementieonderzoek en diverse bekende Nederlanders vertellen over hun ervaring met dementie in hun directe omgeving. Daarnaast zijn er optredens van Maan, OG3NE, Jan Dulles en Willeke Alberti. 

Urgentie voor dementieonderzoek

Naast de reportages en optredens praten Irene en Jeroen met professoren en wetenschappers over de urgentie om juist nú met elkaar de schouders te zetten onder dementieonderzoek. Er zijn meer mensen met dementie in Nederland dan ooit en dit aantal groeit. Hoe kunnen we deze ingrijpende hersenziekte stoppen? Welke vooroordelen leven er over dementie en waarom is onderzoek zo verschrikkelijk hard nodig? Verschillende bekende Nederlanders die de ziekte van dichtbij hebben meegemaakt tonen hun betrokkenheid. Tegelijkertijd wordt er geschakelt met Kees Tol, die bij het belpanel staat en het laatste nieuws geeft over het aantal donateurs.

21 oktober om 20:30 uur bij SBS6

De tv-show, die wordt gemaakt in samenwerking met Alzheimer Nederland, is te zien op zaterdag 21 oktober bij SBS6.

Campagne Stop dementie

De tv-show is onderdeel van onze campagne Stop dementie. Het doel van deze campagne is om donateurs te werven en geld op te halen voor onderzoek. En zo dichterbij een oplossing voor dementie te komen. Ga naar de campagnepagina voor meer informatie.  

Naar de campagnepagina

Helpt u mee? 

Dit nieuwsbericht is gepubliceerd door