Penningmeester

Dementie raakt steeds meer mensen. 1 op de 5 mensen krijgt dementie. In Nederland zijn momenteel 290.000 mensen met deze ziekte. De verwachting is dat dit aantal in 2040 zal zijn verdubbeld.

Met 48 regionale afdelingen, 3650 vrijwilligers en 22.000 collectanten zijn we altijd in de buurt. Samen met vrijwilligers, donateurs, collectanten, onderzoekers, bedrijven en andere betrokkenen werken we aan een toekomst zonder dementie en aan een beter leven voor mensen met dementie en hun dierbaren.

Regionale Afdeling

Je gaat aan de slag bij afdeling Amsterdam. We werken hard om onze regio dementievriendelijk te maken. Onze vrijwilligers zorgen ervoor dat we mensen in de buurt ondersteunen. Ze behartigen hun belangen, geven voorlichting en organiseren ontmoetingen om ervaringen te delen of in contact te komen met anderen.   

De afdeling Amsterdam heeft oog voor diversiteit van de bewoners in de stad en ziet het liefst haar bestuur ook zo divers mogelijk samengesteld. Vertegenwoordig jij de diversiteit in ons Amsterdamse bestuur?

Wat mag je van ons verwachten  

Je komt terecht in een warme, professionele organisatie en werkt samen met een groep van bevlogen en betrokken mensen. Iedereen werkt met ongekend enthousiasme voor hetzelfde doel. 

Dit doen we vanuit een goede basis, want we vinden het belangrijk dat jij met plezier aan de slag kunt. Zo bieden we voorlichting over dementie en diverse trainingen die aansluiten bij je functie. We organiseren netwerkbijeenkomsten tussen afdelingen en met collega’s op het landelijk kantoor en nemen we jouw stem in beleid serieus. 

Jouw rol

De belangrijkste taak van de Penningmeester is het opstellen van de jaarlijkse begroting (samen met de bestuursvoorzitter) en het bewaken van de uitgaven. Je verzorgt financiële voortgangsrapportages en verwerkt wekelijks de declaraties van de vrijwilligers. Hiervoor hoef je geen financieel wonderkind te zijn! Je maakt namelijk gebruik van de financiële spreadsheet van Alzheimer Nederland en het handboek penningmeesters. Ook verwelkomen we je graag bij de periodieke penningmeester overleggen waar we zaken bespreken en toetsen. Nauwkeurigheid is uiteraard wel van groot belang.

Ook ben je waar nodig actief in het werven van middelen zoals (gemeentelijke) subsidies, giften en donaties van derden. Dit kun jij als penningmeester zelf op je nemen, maar je kunt die taak ook delen met een collega-vrijwilliger met de functie 'fondsenwerver'.

Je wordt benoemd door het bestuur voor een periode van 4 jaar. Je krijgt bevoegdheid voor het tekenen van stukken tot een maximum van € 5.000, -. Omdat je onderdeel bent van het dagelijkse bestuur vragen wij om een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag). Per week kan de tijdsbesteding verschillen. Dit is mede afhankelijk van de grootte en samenstelling van het bestuur en de regio. Ga uit van ca. 2 uur per week. 

  

Dus ben jij iemand die:

  • Nauwkeurig een administratie op orde weet te houden?  
  • Gewerkt heeft met Microsoft Office? (Word & Excel) 
  • Kan werken met OneDrive?  

Aanmelden of meer informatie?

Heb jij interesse in een carrière als vrijwilliger en wil je graag nader met ons kennismaken? Solliciteer dan via onderstaande knop ‘solliciteer nu’.

Ben je geïnteresseerd, maar weet je nog niet precies waar jouw kracht ligt? Doe dan de test en kom erachter hoe jij impact kunt maken! Je mag verwachten dat we binnen 2 weken contact met je opnemen. 

Toch liever eerst wat meer informatie? Bel of mail dan met Salih Turker, huidig penningmeester afdeling Amsterdam op 06 19387466 of via de mail op: s.turker@alzheimervrijwilligers.nl

Deze pagina maakt deel uit van