Al ruim € 6.500,- voor Alzheimercampagne ‘Ik ben Wil’

Ik ben Wil

De campagne ‘Ik ben Wil’ heeft in de eerste week al ruim € 6.500,- aan donaties opgeleverd. ‘Ik ben Wil’, is een lokale campagne die gaat over de ziekte van Alzheimer. Naast de opbrengst maakt de campagne ook veel reactie en herkenning los.

 Alle donaties komen ten goede aan drie lokale initiatieven in het kader van Alzheimer: de creatie van een belevingstuin in Talma Hûs in Feanwâlden, een boottocht voor de bewoners van verpleeghuis De Waadwente in Dokkum en signaleringstrainingen van Alzheimer Friesland.

Het maakt wat los
Naast de opbrengst tot nu toe maakt de campagne veel los in de regio rond Dokkum. Er wordt massaal gereageerd op alle berichten en verhalen online, de familie Vogt ontvangt veel bloemen en kaarten en ondernemers in de stad zetten eigen acties op om de campagne te ondersteunen. “Hartverwarmend”, noemt initiatiefnemer van de campagne Titus Vogt deze reacties. “Het is precies de bedoeling van ‘Ik ben Wil’; het bespreekbaar maken van deze vreselijke ziekte.” 

Meer info over deze actie en de mogelijkheden voor doneren vind je op www.ikbenwil.nl 

Dit nieuwsbericht is gepubliceerd door