Penningmeester

Is jouw financiële administratie ook zo nauwkeurig, Penningmeester?

Ben jij ben je van nature nauwkeurig? En wil je jouw steentje bijdragen aan het verbeteren van het leven van mensen met dementie en hun naasten? Samenwerken met een vriendelijk en betrokken bestuur en andere vrijwilligers? Een relevant netwerk opbouwen in jouw regio, o.a. in de zorg en bij de overheid? Start dan nu je carrière als vrijwilliger en bouw mee aan een toekomst zonder dementie en een beter leven met dementie!

 

De belangrijkste taak van de Penningmeester is het opstellen van de jaarlijkse begroting (samen met de bestuursvoorzitter) en het bewaken van de uitgaven. Je verzorgt financiële voortgangsrapportages. Je maakt gebruik van de financiële spreadsheet van Alzheimer Nederland en het handboek penningmeesters. Ook verwelkomen we je graag bij de periodieke penningmeester overleggen waar we zaken bespreken en toetsen. Nauwkeurigheid is uiteraard wel van groot belang.

Ook ben je, waar nodig, actief in het werven van middelen zoals (gemeentelijke) subsidies, giften en donaties van derden. Hiervoor heb je wellicht een collega-vrijwilliger met de functie 'fondsenwerver'.

Je wordt benoemd door het bestuur voor een periode van 4 jaar. Je krijgt bevoegdheid voor het tekenen van stukken tot een maximum van € 5.000, -. Omdat je onderdeel bent van het dagelijkse bestuur vragen wij om een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag).

Per week kan de tijdsbesteding verschillen. Ga uit van ca. 4 uur per week. Dus ben jij iemand die nauwkeurig bankzaken kan doen en een administratie op orde weet te houden? Gewerkt heeft of werkt met Microsoft Office? (Word & Excel)? Kan werken met OneDrive? Dan komen wij graag met je in contact ! Bel Wendy Engels 06- 43789593 en maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek (of mail naar landvancuijk@alzheimervrijwilligers.nl)

Deze pagina maakt deel uit van