Rabobank ontvangt dementievriendelijk-logo

Hoe kun je iemand met dementie herkennen? En hoe kun je deze mensen het beste benaderen? Dit zijn belangrijke vragen voor naaste familie en vrienden, maar ook voor bedrijven. Daarom hebben de Adviseurs Dagelijkse Bankzaken van Rabobank Hart van De Meierij een training ‘Samen dementievriendelijk’ gehad. Ook zo probeert Rabobank haar klanten de best denkbare service te geven.

Veel mensen beseffen niet dat dementie gedrag en karakter kan veranderen. Zo kan een stemming zonder duidelijke aanwijzing omslaan en kan iemand verdrietig, angstig of achterdochtig worden. Het aantal mensen met dementie groeit en de Rabobank vindt het belangrijk om hen goed te kunnen helpen. Tijdens de training leerden de adviseurs hoe zij verantwoord kunnen omgaan met mensen met dementie. Door begrip te tonen kun je hen vertrouwen geven en helpen.

Afgelopen maandag heeft Jan Sinot, bestuurslid van de stichting Alzheimer Nederland, de certificaten en stickers uitgereikt. De vergeet-me-niet-sticker, hét dementievriendelijk-logo, prijkt vanaf deze week op de kantoren van Rabobank Hart van De Meierij. Jan vertelt; “Dementie kent vele vormen. Alzheimer is de meest voorkomende vorm . Het doet ons enorm goed om te zien dat bedrijven hun verantwoordelijkheid nemen om deze, steeds groter wordende, doelgroep zo goed mogelijk te helpen.”

 

Dit nieuwsbericht is gepubliceerd door