Het bestuur van de afdeling Westelijk Utrecht zoekt een secretaris

Ben je op zoek naar zinvolle tijdsbesteding als vrijwilliger in een maatschappelijke organisatie en ben je innovatief, dan is deze bestuursfunctie wat voor jou!

Binnenkort ontstaat binnen het bestuur van Alzheimer Nederland, afdeling Westelijk Utrecht, de vacature van secretaris (vrijwilliger).


Als een van de 48 regionale afdelingen houden we ons bezig met voorlichting en belangenbehartiging in Westelijk Utrecht. Zijn we actief in de dementieketens in deze regio, organiseren we vijf Alzheimer Cafés en activiteiten rondom Wereld Alzheimer Dag.
Onze missie is ons inzetten voor mensen met dementie, hun mantelzorgers en familie.
Dementie raakt steeds meer mensen.
In 2020 hebben, naar verwachting, 3100 mensen in onze regio de ziekte van Alzheimer of een andere vorm van dementie. In 2040 zal dit aantal sterk opgelopen zijn.


Het bestuur van de afdeling bestaat uit zeven personen die verantwoordelijk zijn voor eigen aandachtsgebied of portefeuille. De aandachtsgebieden zijn: voorzitter, secretaris, penningmeester, coördinator Alzheimer Cafés, voorlichting, belangenbehartiging en pr en communicatie.

Als secretaris ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de agenda en het notuleren van de bestuursvergaderingen; bewaken van de afspraken; de post en het archief; de bereikbaarheid van de bestuursleden en ben je de contactpersoon tussen bestuur en Alzheimer Nederland.

We verwachten van je dat je ervaring hebt in een soortgelijke functie; je mondeling en schriftelijk goed kunt uitdrukken; het overzicht kunt bewaren; ervaring hebt in het werken met Word en Excel, affiniteit hebt met Social media en goed kunt samenwerken.

Als tijdinvestering moet je uitgaan van negen vergaderingen per jaar, tijdsduur anderhalf uur, op wisselende locaties. Geschatte tijdsinvestering voor de andere werkzaamheden is zes uur per week.

Alzheimer Nederland biedt haar vrijwilligers een introductiedag en verder kan er gebruik worden gemaakt van het interne trainingsaanbod, georganiseerd door het landelijk bureau.

Als tegemoetkoming in de kosten wordt een reiskostenvergoeding geboden.

Voor mondelinge informatie of het opvragen van een functieprofiel, kun je contact opnemen met:

Nel Niessen, secretaris
Telefoon: 0182-580669

E-mail: wutrecht@alzheimer-nederland.nl

Heb je belangstelling voor deze functie, stuur dan je motivatie en cv naar bovenstaand mailadres. 


Informatie kun je ook vinden op de afdelingspagina van Westelijk Utrecht: https://www.alzheimer-nederland.nl/regios/westelijk-utrecht en de website van Alzheimer Nederland: https://www.alzheimer-nederland.nl

Wij zijn als afdeling ook actief op Facebook en Twitter.

Dit nieuwsbericht is gepubliceerd door