Ga direct naar de contentGa direct naar de content

Alzheimer Nederland

Wij zijn Alzheimer Nederland en wij zetten onze talenten en ambitie in voor een van de grootste uitdagingen van deze tijd: dementie. Wij werken aan een toekomst zonder dementie en een betere kwaliteit van leven voor mensen met dementie en hun omgeving.

Daarbij hebben wij één doel voor ogen: vooruitgang! Wij zijn immers dé organisatie die de grote groep betrokkenen bij dementie vertegenwoordigt, in de regio, in politiek Den Haag, in het wetenschappelijk onderzoek en in de media. Met deze unieke positie, als grootste private financier van wetenschappelijk dementieonderzoek en patiëntenorganisatie, is Alzheimer Nederland de autoriteit op dementiegebied. Met 110 ambitieuze, bevlogen medewerkers en duizenden vrijwilligers verspreid over het land zorgen we er samen voor dat Alzheimer Nederland blijft groeien!

Anne-Marie Blomesath quote

Alzheimer Nederland

Wij zijn Alzheimer Nederland en wij zetten onze talenten en ambitie in voor een van de grootste uitdagingen van deze tijd: dementie. Wij werken aan een toekomst zonder dementie en een betere kwaliteit van leven voor mensen met dementie en hun omgeving.

Daarbij hebben wij één doel voor ogen: vooruitgang! Wij zijn immers dé organisatie die de grote groep betrokkenen bij dementie vertegenwoordigt, in de regio, in politiek Den Haag, in het wetenschappelijk onderzoek en in de media. Met deze unieke positie, als grootste private financier van wetenschappelijk dementieonderzoek en patiëntenorganisatie, is Alzheimer Nederland de autoriteit op dementiegebied. Met 110 ambitieuze, bevlogen medewerkers en duizenden vrijwilligers verspreid over het land zorgen we er samen voor dat Alzheimer Nederland blijft groeien!

Het team

Het team Publieksservice & Backoffice van Alzheimer Nederland is hét centrale contactpunt voor donateurs, vrijwilligers, relaties en algemeen publiek. Door excellente service te verlenen, levert het team een belangrijke bijdrage aan klanttevredenheid (extern én intern), klantbehoud en de organisatiedoelstellingen. Het team bestaat nu uit zeven medewerkers (die afwisselend vanuit huis en op kantoor werken) en beantwoordt vragen en berichten van (potentiële) donateurs, product- en merchandise bestellers, vrijwilligers, relaties en algemeen publiek via telefoon, e-mail en social media.

Jouw rol

Als teamleider geef je richting aan de doorontwikkeling van het team Publieksservice & Backoffice als professioneel serviceverlenend team. Je houdt ontwikkelingen bij op je vakgebied, verkent en implementeert innovaties die bijdragen aan een betere serviceverlening en een hogere klanttevredenheid. Je hebt een visie op klantcontact en waardecreatie voor de doelgroepen die je team bedient en weet dit te vertalen naar (voorstellen voor) procesverbeteringen op technologisch en/of marketinggebied.

Je draagt – samen met collega’s - bij aan het optimaliseren van de klantcontactstrategie en klantreizen. En je maakt het teamjaarplan inclusief bijbehorende strategie en begroting. Met een coachende stijl van leidinggeven stuur je de medewerkers aan en zorg je voor een fijne werksfeer. Je geeft heldere kaders en stuurt hier actief op. Je zorgt voor een goede planning en bezetting, waarbij je tijdig anticipeert op toekomstige werkzaamheden en ontwikkelingen, intern én extern.

Wat mag je van ons als werkgever verwachten?

Niet alleen wijzelf zeggen dat het leuk is om bij ons te werken! Als werkgever worden we gewaardeerd omdat we onze medewerkers inspireren en goed voor hen zorgen (‘Great Place to Work 2022’)! En verder:

  • Een jaarcontract voor 32 tot 38 uur per week (met uitzicht op verlenging/ vaste aanstelling)
  • 25 vakantiedagen, op basis van een 38-urige werkweek, met mogelijkheid tot het kopen van vakantiedagen.
  • Een goed salaris tussen de € 3.700, - en maximaal € 5.700, - bruto per maand op basis van 38 uur per week. 
  • Een bruisende kantoorwerkplek, pal naast het NS-station in Amersfoort, afgewisseld met thuis werken (met goede voorzieningen).

Dus ben jij iemand die:

  • Hbo werk- en denkniveau heeft;
  • Minimaal 5 jaar relevante leidinggevende én klantcontactervaring heeft vanuit zowel strategie als operatie;
  • Zeer mensgericht is en ook energiek, daadkrachtig en nieuwsgierig;
  • Makkelijk schakelt in inhoud én communicatie tussen strategie en dagelijkse operationele werkzaamheden;
  • Een team kan coachen en naast en voor het team staat;
  • Oog heeft voor kansen, het verbeteren van processen en relevante technologische ontwikkelingen in klantcontact?

Dan gaan we heel graag met je in gesprek!

Wil jij ook bijdragen aan een toekomst zonder dementie?

Stuur dan een mailtje met je cv + motivatie(brief) naar Wietske Boesveld (HR-adviseur) vóór 26 februari via [email protected] waarin je aangeeft dat je interesse hebt en:

  • Waarom jij graag bij ons wilt werken.
  • Een link naar je profiel op LinkedIn met je toestemming dat we daar alvast op gaan kijken om een eerste indruk van je te krijgen.

We schakelen snel én vinden het belangrijk dat we allebei de juiste afweging maken. Daarom houden wij twee gesprekrondes, zodat je met meerdere collega’s en leidinggevenden kennis kunt maken. Natuurlijk hopen we je aan het einde van gesprekken bij ons te kunnen verwelkomen.

Toch nog eerst even wat meer informatie? Bel of mail dan met Anne-Marie Blomesath, teamleider Particuliere fondsenwerving en Publieksservice. Je kunt haar bereiken via [email protected] of 06 12148814.

Best place to work

Alzheimer Nederland is uitgeroepen tot gecertificeerd ‘Best place to work’. Een eigentijdse werkplek voor professionals, met aandacht voor talent en ontplooiing, waar we denken in mogelijkheden en successen samen worden gevierd. Ook daar zorgen wij voor!

> Bekijk hier waarom Alzheimer Nederland een Best Workplace is

Best workplace bibliotheek logo